sreda, 6. maj 2020


                  POUČEVANJE NA DALJAVO-ITS VODA
Na Gimnaziji Jurija Vege Idrija poteka šest ITS v tem šolskem letu. Začetkom meseca marca 2020 so se dogodki, povezani s širjenjem korona virusa, odvijali res hitro, do zaprtja šol je prišlo v nekaj dneh. Tako kot ves ostali pouk, se je tudi pouk oz. način dela, dijakov in učiteljev, v ITSih spremenil.

Eden od ITS na šoli je na temo vode (geo, fiz, soc): V.O.D.A. (Vidim, Ozaveščam, Delujem, Aktiviram). Prvotno zastavljeni cilji ostajajo nespremenjeni, le poti do uresničevanja ciljev se sproti prilagajajo novim situacijam. Za nemoten potek dela na daljavo je potrebna velika fleksibilnost, tudi iznajdljivost in nekaj inovativnosti tako učiteljev kot dijakov.

Učni in procesni cilji in nadaljevanje doseganja ciljev v času izobraževanja od doma!

1. Učni cilji:
- dijaki poznajo lokalno in svetovno problematiko, povezano z vodo,
- dijaki spoznavajo lokalno in svetovno problematiko skozi naloge, ki jih lahko opravljajo doma, napr. na spletu so si ogledali dokumentarni film Žejni svet. Vsak dijak je podrobneje predstavil en problem, ki ga navaja dokumentarec. Predstavitve dijakov so na voljo v kanalu eAsistenta, tako, da jih lahko vsi preberejo in še medsebojno komentirajo.
- prepoznavajo vrednost vode, kot vira zelene energije,
še v času rednega pouka smo uspeli izvesti aktivnosti, ki so doprinesle k uresničevanju cilja,
- ozavestijo globalno problematiko podnebnih migracij.
V juniu je mednarodni dan okolja, kot obeležje dneva bomo izvedli uro ITS preko videokonference, kjer bodo dijaki razpravljali o podnebnih migracijah skozi članke, ki jih bodo predhodno prebrali; sočasno bodo še krepili veščino kritičnega razmišljanja.

2. Procesni cilji:
-dijaki razvijejo svojo sposobnost dela z drugimi skozi načrtovanje izdelave, uporabnosti in promocije svojega avtentičnega izdelka,
- povezujejo šolsko delo z avtentičnimi življenjskimi situacijami, povezanimi z vodo,
- delujejo samoiniciativno pri izdelovanju avtentične naloge, ter razvijajo kritično mišljenje pri vrednotenju svojih idej in izpeljav,
- razvijejo etično in trajnostno mišljenje v smeri ohranitve čiste vode na planetu.

Pri izdelavi avtentičnih nalog, skupaj so 4, smo uvedli nekatere spremembe:
1. Avtentična naloga spletna stran, ki obvešča o temah, povezanih z vodo se dopolnjuje z vsebino, objavili so posamezne teme, vezane na dokumentarec Žejni svet, avtorji so dijaki iz ITSa. Teme se najdejo tudi v domačem stanovanju, sočasno pa lahko dijaki, na sprehodih po mestu ali v naravi, iščejo teme ali motive za objavo na spletni strani. Kriterij za oceno smo preoblikovali skupaj z dijaki, tako, da so sedaj zahteve nekoliko nižje od prvotno načrtovanih. Spletna stran bo dokončana do 24.junija, povezava nanjo bo iz šolske strani.
2. Avtentična naloga vremenska hiška, skupina dijakov je do zaprtja šole izbrala lokacijo za namestitev vremenske hiške ob šolski stavbi, kritično pregledala ponudnike meteoroloških inštrumentov na trgu, izbrala ponudnika, naročila inštrumente ter dala v izdelavo leseno ogrodje. Pridobili so ponudbo za nakup železnig nosilcev za hiško. Posvetovali so se z zaposlenim na ARSO glede pravilnosti postavitve, obisk ARSO pa je, žal, odpadel. Dijaki so bili uspešni pri iskanju sponzorja za postavitev vremenske hiške, pridobili so 1000 evrov sredstev. Zaradi nastalih razmer verjetno ne bo mogoče hiško postaviti pred jesenjo, zato se bo ocenila le dokumentacija nastajanja vremenske hiške.
3.Avtentična naloga fotografska razstava, ideja dijakinj v skupini je, da s razstavo lastnih fotografij v javnem prostoru v Idriji osveščajo o problemu onesnaževanja in pretirane porabe vode. Do 16.marca so dijakinje posnele fotografije zelo dobre kvalitete pod strokovnim mentorstvom,, izbrale ponudnika za razvijanje fotografij ter način predstavitve (razstavljene fotografije s spremnim besedilom). Ker so se okoliščine spremenile, bodo razstavo pripravile na spletni strani šole. Sedaj so v dogovarjanju z lokalnimi spletnimi stranmi, da bi objavljale link do razstavne spletne strani.
4.Avtentična naloga osveščanje o porabi vode,dekleta v skupini so do zaprtja šol uspela izvesti preliminarno anketo glede porabe vode med dijaki naše šole. Ugotovile so, da je še prostor za izboljšave na tem področju. Tik pred zaprtjem šol so izobesile letake, ki naj bi šolsko populacijo osveščali o porabi vode z zanimivimi dejstvi o tem (npr. koliko vode se porabi z ročnim pranjem posode in koliko s strojnim ipd.) V aprilu naj bi izvedle isto anketo še enkrat, da bi ugotovile, ali je njihova akcija osveščanja imela kakšen učinek, a nas je virus pregnal iz šole. Zato so morale razmisliti o tem, kako bi akcijo osveščanja prenesle na splet. Želele so tudi izvesti primerjavo glede porabe vode med različnimi izobraževalnimi javnimi zavodi v občini Idrija. Podatke so uspele pridobiti. Analiza je v delu. V tem času so dopolnile kriterije za ocenjevanje svoje avtentične naloge.

Ni komentarjev:

Objavite komentar

                  POUČEVANJE NA DALJAVO-ITS VODA Na Gimnaziji Jurija Vege Idrija poteka šest ITS v tem šolskem letu. Začetkom meseca marca...